Categories: Oameni

In cat timp inveti sa schiezi? Reguli pentru incepatori

Schiatul nu este doar distractiv, ci și bun pentru sănătatea ta. Acest sport vă sprijină starea fizică, este bun pentru circulația dvs. și, de asemenea, vă îmbunătățește bunăstarea generală.

Cu toate acestea, pentru a profita din plin de aceste beneficii și pentru a evita posibilele răniri, fii pregătit să mergi în siguranță pe pârtii. De aceea, instructorii de schi autorizați au dezvoltat zece reguli de bază pentru a ajuta pasionații de sporturi de iarnă să facă acest sport mai ușor.

Cei care respectă aceste reguli nu numai că se vor bucura mai mult de schi, dar vor fi și sănătoși și vor evita accidentările, când acest lucru este posibil.

A fi într-o formă bună este o necesitate

Schiatul nu este doar un alt sport. Acesta necesită concentrare și un nivel de pregătire de bază în materie de fitness. Prin urmare, un abonament de fitness ar fi potrivit cu ceva timp înainte de a te apuca de schiat.

Acest lucru nu înseamnă neapărat că trebuie să alergi cinci kilometri pe zi, dar se recomandă exerciții fizice regulate. Poate fi vorba de înot, ciclism sau chiar doar mers pe jos. Nu intensitatea sportului este importantă, ci doar regularitatea exercițiului.

În mod eronat, unii oameni cred că schiul este doar pentru tineri. Totuși, acest lucru nu este adevărat. Vârsta nu are nicio legătură cu capacitatea de a schia. Dimpotrivă: mai ales pentru generația mai veche, schiul este foarte benefic pentru sănătate. De exemplu, previne osteoporoza, întărește masa musculară, îmbunătățește coordonarea și echilibrul și are un efect pozitiv asupra psihicului.

Dar, atât pentru tineri, cât și pentru bătrâni: condițiile fizice și sănătatea precară sunt o problemă atunci când vrei să schiezi. Mulți nu pot ține pasul fizic sau nu pot schia din motive de sănătate și pun în pericol și alți oameni de pe pârtie în acest mod.

Consultați-vă medicul pentru sfaturi medicale cu privire la aceste afecțiuni

Schiatul are un efect pozitiv asupra sistemului cardiovascular. Cu toate acestea, pentru unele probleme de sănătate, acesta poate fi, de asemenea, un factor de risc: acestea includ hipertensiunea arterială, diabetul, problemele cardiace sau obezitatea.

Schiatul poate reprezenta, de asemenea, un risc pentru organism atunci când luați medicamente puternice, dar niciunul dintre acești factori nu înseamnă automat că nu puteți sau nu trebuie să schiați.

Cu toate acestea, deoarece există un risc pentru sănătate, este important să solicitați în prealabil sfatul medicului (specialist) în astfel de cazuri.

Cele mai multe accidentări și răniri sunt cauzate de neatenție în timpul schiului. Mai ales în după-amiaza târzie, când fanii sporturilor de iarnă obosesc, atenția lor dispare. Pentru a evita acest lucru, faceți pauze regulate, mai ales după o lungă coborâre.

De asemenea, este recomandabil să va păstrați calmul în primele câteva zile. Timpul pe pantă nu trebuie să fie prea lung, mai ales la început, ci mai degrabă să fie prelungit pe măsură ce capeți experiență.

Și cui nu-i place să stea într-o cabină rustică pentru a-și reîncărca bateriile și pentru a beneficia de soarele stralucitor? Important: gândiți-vă la protecția solară!

Schiatul este un sport provocator. Prin urmare, nu numai pauzele regulate sunt importante, ci și odihna suficientă seara și, mai presus de toate, un somn adecvat. Dacă îi dai corpului tău suficient timp noaptea pentru a se odihni și a-ți reveni, vei fi din nou în formă a doua zi.

Pe de altă parte, schierea la epuizare este periculoasă. Cei care nu dorm suficient au atenție și concentrare redusa, sunt mai puțin capabili să acționeze și astfel se pun pe ei și pe ceilalți în pericol.

În caz de durere: consultați medicul;

Mai ales dacă aveți dureri de inimă, amețeli, palpitații sau dificultăți de respirație, nu continuați să schiați, ci opriți-vă imediat și consultați-vă medicul.

Îmbrăcămintea adecvată este esențială pentru schiul în siguranță. Deoarece schiorii se încălzesc în mod natural pe pârtii, mulți schiori nu se îmbracă suficient de bine. Aceasta este o mare greșeală. Temperaturile exterioare reci și pauzele frecvente, în care nu numai că vă odihniți, ci și vă înviorați, vă pot răci rapid.

Când vine vorba de îmbrăcămintea pentru sporturile de iarnă, experții recomandă „principiul pielii de ceapă” – pe lângă îmbrăcămintea specială, cum ar fi lenjeria termică sau tricourile din fibre funcționale respirabile și straturile exterioare impermeabile.

Procedând astfel, mai multe straturi sunt purtate una peste alta, ceea ce stochează căldura deosebit de bine și previne astfel hipotermia. De asemenea, înseamnă că vă puteți scoate hainele imediat ce începeți să transpirați.

De asemenea, este important să evitați îmbrăcămintea strânsă, deoarece poate restricționa circulația sângelui. Acest lucru este valabil mai ales pentru pantofi.

În plus, echipamentele tehnice, în special pantofii și legăturile, trebuie să respecte întotdeauna cele mai noi standarde de siguranță.

Nu manca prea mult

Chiar dacă schiul îți face foame, evită să mănânci în exces înainte și în timpul călătoriei. Mesele tari sunt, de asemenea, grele pentru stomac și trebuie digerate mult timp. Vă fac letargic și vă slăbesc atenția. În plus, activitatea sportivă poate duce la arsuri de stomac după o masă abundentă.

Cu toate acestea, schiatul pe stomacul gol nu este recomandat. Așa cum se întâmplă adesea, este important să mențineți un echilibru adecvat. Când schiați, gustările mici cu carbohidrați sănătoși sunt o idee bună.

În cabana de schi vă puteți bucura de o supă proaspătă de cartofi sau de o salată crocantă cu piept de curcan în loc de o friptură puternică cu găluște sau tăiței cu brânză. Gustări precum pâinea integrală, fructele uscate sau biscuiții integrali sunt potrivite pentru puțină foame între mese.

Atât înainte, cât și în timp ce schiați, nu beți niciodată alcool. La fel ca și conducerea unei mașini, alcoolul în sporturile de iarnă interferează cu percepția și concentrarea noastră și ne reduce capacitatea de reacție. Accidentele sunt inevitabile.

Alcoolul dilată vasele de sânge, ceea ce face ca organismul să piardă mai repede căldura. Mai mult, sub influența alcoolului nu observi direct frigul și crezi că este mai cald decât este cu adevărat. Acest lucru, la rândul său, poate duce rapid la hipotermie cu un efect extrem de periculos.

Este periculos schiatul?
Nu! În sine, schiul nu este mai periculos decât alte sporturi. Dacă sunteți într-o stare fizică bună, schiați cu grijă și precauție și respectați anumite reguli de sănătate, sunteți în siguranță pe pârtii.

Care este cea mai frecventă cauză a accidentelor de sport de iarnă?

Neatenția este cea mai frecventă cauză de accidente și răni în timpul sporturilor de iarnă. Dacă ești neglijent și conduci neglijent, te pui pe tine și pe ceilalți în pericol.

Pot schia și persoanele în vârstă?

Da, schiul este la fel de potrivit atât pentru tineri, cât și pentru bătrâni. Este chiar recomandat. Pentru că nu vârsta este importantă pentru schi, ci sănătatea și antrenamentul adecvat.

Trebuie să fac sporturi competitive pentru a schia?
Nu. Cu toate acestea, schiul necesită anumite condiții fizice și condiții generale. Prin urmare, este recomandabil să practicați sporturi moderate, dar regulate în afara sezonului de schi.

Pot schia dacă am probleme cu inima și circulația?

Problemele de inimă și circulație pot prezenta riscuri pentru sănătate atunci când schiați. În timp ce majoritatea oamenilor mai pot schia, consultați-vă medicul în prealabil.

Care este ținuta potrivită pentru sporturile de iarnă?

Pe lângă îmbrăcămintea specială de iarnă, experții recomandă mai multe straturi conform „regulii de ceapă” pentru a evita hipotermia. Este important ca hainele să nu fie prea strânse și ca echipamentul de schi să respecte standardele actuale de siguranță.

Cum afectează lipsa somnului la schi?

Lipsa somnului vă înrăutățește propria performanță și, de asemenea, duce la o reducere a atenției pe pante. Acest lucru crește riscul de accidente și răniri.

De ce este interzis să beți alcool în timp ce schiați?

Alcoolul reduce concentrarea, capacitatea de a percepe și de a reacționa. Toate acestea pot duce la un risc crescut de accidente și răniri. În plus, influența alcoolului te face mai puțin sensibil la frig și astfel poate răci corpul mai repede.

Toată lumea poate învăța să schieze, dar, de asemenea, nu este ca și cum ai cumpăra primele schiuri dintr-un magazin oarecare, le pui în picioare și începi aventura. Pentru a coborî în siguranță și a vă distra, trebuie să fiți pregătit corespunzător. Instructorul vă va explica ce să faceți pe pârtie.

Cum să alegi primele tale schiuri? În primul rând, nu are rost să vizezi simultan echipamente profesionale.

Aceste schiuri sunt construite ușor diferit de modelele de bază, iar faptul că sunt de obicei cotate „mai bune” nu înseamnă că sunt ușor de condus. Ele pot fi mai perfecte din punct de vedere tehnic, dar primii pași pe pantă ar trebui să fie făcuți în schiurile de bază, a căror construcție este propice unui control mai bun și schi în siguranță.

De obicei, primele schiuri vor fi destul de lungi: nu prea manevrabile, dar mai stabile. De asemenea, vor fi, de asemenea, destul de grele, deoarece acesta este cazul modelelor mai ieftine. Cu toate acestea, greutatea mai mare are avantajele sale – astfel de schiuri nu vibrează ușor și sunt foarte rigide. Sunt mai ușoare și mai ușor de purtat.

De fapt, este o idee bună să utilizați închirierea – nu numai dacă mergeți la schi pentru prima sau a doua oară, chiar și dacă mergeți la schi destul de rar. La începutul traseului de schi, este un mare avantaj să poți încerca diferite schiuri, deoarece, deși, de obicei, începi cu soluțiile „standard”, s-ar putea să descoperi că te vei descurca mai bine pe schiurile mai scurte sau mai rapide.

Decizia a fost luată – vrei să înveți să schiezi. Dar dacă ți se pare că este suficient să urci doar panta fără nicio pregătire, atunci te înșeli. Nu numai pentru că, spre deosebire de aparențe, orientarea gravitațională pe pantă necesită o anumită cantitate de forță, ci și pentru că un schior neinstruit este întotdeauna predispus la accidentare.

În primul rând, trebuie să construiți o bază: lucrați la rezistența și forța picioarelor. Este destul de simplu, pentru că tot ce ai nevoie este să alergi (off-road sau pe bandă de alergat), poate o bicicletă, piscină sau aerobic – orice, atâta timp cât ai ocazia să fii destul de obosit.

Nu aveți nevoie de condiții supraomenești pentru a schia, dar este un sport care necesită o pregătire de bază. Aici funcționează mușchii, dar și articulațiile sunt supuse mult stresului. Deoarece chiar și la viteză mică trebuie să lucrați dinamic cu întregul corp, merită să adăugați câteva pași mai rapizi sau alte exerciții de intensitate crescută în planul dvs. de antrenament.

Din păcate, este ușor să greșești când înveți să schiezi. Aceasta este o problemă importantă, deoarece obiceiurile proaste dobândite vor fi greu de eradicat. În plus, unele decizii proaste elimină plăcerea de a face acest sport și, de asemenea, vă poate pune sănătatea în pericol.

Nu asculta prieteni cu experiență. Sigur, prietenii tăi vor ceea ce este mai bun pentru tine, dar un munte cu adevărat abrupt nu este cel mai bun loc pentru a studia. Dacă nivelul tău este foarte diferit de cel al prietenilor tăi, încearcă să-i convingi să meargă cu tine pe o pantă mai blândă.

Nu este o idee bună să încercați să învățați schiul de pe YouTube. Și, deși puteți găsi o mulțime de materiale interesante și valoroase acolo, trebuie să vă amintiți că fiecare schior necesită o abordare ușor diferită.

A învăța să schiezi este foarte distractiv pentru mulți oameni. Dacă vă întrebați, setați o dată când doriți să încercați. Chiar și un deal mic, un instructor bun și un magazin de închiriere schiuri sunt suficiente – nu trebuie să vă cumpărați schiuri pentru a începe.

Article info