1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

„Am facut reclamatie unui sofer de la RATB care nu doar ca parcase extrem de gresit si nu a vrut sa ne ajute sa coboram rampa, dar a fost si foarte agresiv si arogant. Mi-a spus ca , etc,  altfel l-as fi iertat. Am primit raspunsul si „wow!” incepem si noi sa ne civilizam.”, imi povesteste o prietena care se afla in scaun cu rotile si care se loveste

Nici nu ne dam seama cat de mult aceasta lume ii nedreptateste pe oamenii care au diverse probleme. O alta prietena care a fost nevoita sa se deplaseze timp de 2 luni cu ajutorul unor carje a intampinat surprize asemanatoare in spatiile publice si, mai ales in mijloacele de transport in comun unde, atatconducatorii auto cat si pasagerii au o atitudine necorespunzatoare fata de persoanele vulnerabile.

M-am bucurat cand am aflat ca in urma reclamatiei, prietena in scaunul rulant a obtinut si un raspuns care pe care ar trebui sa il retinem cu totii: Conducatorii auto sunt obligati sa ajute persoanele cu probleme! Discriminarea pe orice fel de criteriu, nu mai poate fi tolerata! Impreuna trebuie sa luam atitudine si iata, faptul de a scrie o plangere, cat si sanctionarea comportamentului discriminatoriu, chiar in cadrul institutiilor, contribuie in aceeasi masura la schimbarea mentalitatilor. Site-ul Discriminare-urbane.ro va incurajeaza sa marcati toate discriminarile suferite in Bucuresti pe Harta Interactiva a discriminarilor urbane.

„Conducatorii de vehicule sunt special instruiti sa actioneze manual trapele de acces pentru persoanele care se deplaseaza in carucioare rulante, la solicitarea lor sau a persoanelor care ii insotesc.  In conformitate cu Instructiunea 0903 – atributiile si sarcinile conducatorului de autobuz - art. 44 lit. d, conducatorii de vehicule sunt obligati sa actioneze sistemul atunci cand la urcare sau coborare se afla persoane cu probleme loco-motorii (batrani, persoane cu dizabilitati fizice, bolnavi, copii) sau atunci cand, in unele statii, distanta dintre treapta de urcare si carosabil este mai mare de 330 mm.”

Iata raspunsul RATB:

„Referitor la petitia dumneavoastra pe care ati adresat-o Regiei Autonome de Transport Bucuresti prin intermediul postei electronice, va comunicam urmatoarele: In urma datelor furnizate, va informam ca soferul la care faceti referire a fost identificat. Acesta urmeaza sa fie audiat asupra aspectelor semnalate in sesizare dupa terminarea perioadei de concediu medical. Conducatorii de vehicule sunt special instruiti sa actioneze manual trapele de acces pentru persoanele care se deplaseaza in carucioare rulante, la solicitarea lor sau a persoanelor care ii insotesc. In conformitate cu Instructiunea 0903 – atributiile si sarcinile conducatorului de autobuz - art. 44 lit. d, conducatorii de vehicule sunt obligati sa actioneze sistemul atunci cand la urcare sau coborare se afla persoane cu probleme loco-motorii (batrani, persoane cu dizabilitati fizice, bolnavi, copii) sau atunci cand, in unele statii, distanta dintre treapta de urcare si carosabil este mai mare de 330 mm.

Ca urmare a reclamatiei dumneavoastra, va fi dispusa reinstruirea intregului personal de miscare RATB privind obligatia de a cobori rampele de acces atunci cand calatorii cu probleme loco-motorii solicita acest lucru; vom urmari cu mare atentie respectarea acestei obligatii si, in cazul repetarii unor astfel de abateri, vom lua masuri de sanctionare severa a anagajatilor in cauza. In incheiere, dorim sa ne cerem scuze pentru acest comportament necorspunzator si va asiguram ca depunem eforturi in continuare astfel incat incidentele generate de incalcarea instructinilor de serviciu sa devina cazuri izolate sau chiar sa fie eliminate.

Va multumim pentru timpul alocat tranmsiterii acestui email, RATB va aborda in continuare, cu atentie si responsabilitate, toate semnalele transmise de calatori sau angajatii in trafic, intrucat acestea ne ajuta sa corectam unele deficiente. Ori de cate ori veti avea o remarca sau o sugestie privind serviciile noastre, va rugam sa ni le comunicati, va stam in continuare la dispozitie.”

„Discriminari urbane. Program de cetatenie activa sensibil la gen” este un proiect finantat prin granturile SEE 2009 – 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania.

Pentru informatii oficiale despre granturile SEE si norvegiene accesati www.eeagrants.org

Urmareste desfasurarea proiectului "Discriminari urbane. Proiect de cetatenie activa sensibil la gen" si pe paginile special dedicate proiectului, de pe site-urile www.anasaf.ro si www.feminism-romania.ro.


Continutul acestui website nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009-2014. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor website-ului;